Go see the doctor

Goedemorgen!

Vandaag heb ik de huisarts bezocht voordat ik aan het werk ging.
Dit vind ik altijd verschrikkelijk! Ik heb een fijne huisarts (het lijkt net een lieve schattige oma) maar omdat ze zo meelevend is loopt ELKE afspraak uit. De assistentes zijn ook niet heel slim, want waarom plan je geen dubbele afspraak voor een patient als je weet dat het onderwerp niet in 10 minuten is besproken? Dit zal de secretaresse in mij zijn denk ik. Ookal weet ik dat dit elke keer gebeurd, toch raak ik geirriteerd en pissig. Afin, mijn afspraak stond op 9.10 maar werd pas om 9.35 door de dokter opgehaald. Eerst een excuus (“sorry het liep allemaal wat uit.”) zoals gewoonlijk maar daarna de lieve zachtaardige stem die zei: ‘hoe gaat het met je Nathalie, wat kan ik voor je doen?’. Die lieve woorden maken altijd alles weer goed.

De laatste tijd ben ik moe, niet een beetje moe waar we allemaal wel last van hebben maar zo moe dat het niet meer uitmaakt hoelang ik slaap. Ik probeer elke nacht netjes 8 uurtjes te slapen, probeer aan mijn conditie te werken in de sportschool, eet redelijk gezond en slik een heel arsenaal aan vitaminen bij. Helaas werkt niets van alles. Het is zo erg dat als ik thuis kom ik op de bank wil liggen en wil slapen. En de weekenden?? Daar blijft eigenlijk niets meer van over want lig regelmatig tot 15.00 in mijn bed. Best irritant want mijn hoofd wilt wel maar mijn lichaam zeg keihard NEE. Niet heel gezellig voor mijn omgeving, de “nee ik ben vreselijk moe” is bij iedereen bekend.

Mijn eigen voorstel was om bloed te laten prikken zodat we kunnen kijken of alle waarden goed zijn. Dit vond de dokter (gelukkig) een heel goed plan en ging meteen alle formulieren invullen en in orde maken. Mijn huisarts zit in een groot gezondheidscentrum in Utrecht en daar kun je dagelijks bloed van 8.00 tot 11.00 laten prikken. Ach ja als je er dan toch ben kun je het maar beter gelijk doen toch?? (gelukkig ben ik niet bang voor naalden/bloed). Ik trok een nummertje en heb mijzelf weer op een stoel in de wachtkamer gegooit met een tijdschrift, er waren nog 4 mensen voor mij. De eerste 3 waren allemaal binnen 5 minuten klaar, maar alsof ik nog niet lang genoeg had gewacht viel de 4de flauw. Niet van de naald, nee van de buisjes bloed die op de tafel lagen van de vorige patienten. Sorry, ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt maar ik vind dat altijd grappig. Na 30 minuten was ze eindelijk klaar en was ik aan de beurt. Mijn geduld was inmiddels gedaald naar -100. Bij mij ging alles wel voorspoedig en de 5 buisjes (ja 5!!) waren zo gevuld met mijn donker rode nagellak (bloed).

Morgen word ik gebeld door de huisarts en ben benieuwd naar alle uitslagen.

Hele fijne dag vandaag!

Geef een reactie

