19 april: Secretaressedag!!


Het is vandaag Secretaressedag!!

Mijn dag dus aangezien ik een secretaresse ben van een grote groep juristen.

Ik beschouw mijzelf als een goede secretaresse. Sta altijd klaar voor de juristen en doe alles wat ik kan om het hun zo makkelijk mogelijk te maken. Wij krijgen hier op het secretariaat altijd veel waardering dus eigenlijk is het elke dag wel een beetje onze dag. Ik haal namelijk nooit koffie voor de juristen, hun halen het regelmatig voor mij🙂. Maar 19 april is de dag waarop wij secretaresses even extra in het zonnetje worden gezet en meestal een bloemetje/cadeautje krijgen… Nu blijven mannen mannen en die vergeten wel eens wat. Dus ik verwacht helemaal niets maar ben erg benieuwd wat mij vandaag staat te wachten.

Hieronder het Gebed van een secretaresse. HI-LA-RISCH vind ik, wij (de dames van het secretairaat) hebben dit gebed dus ook uitgeprint en in onze kamer hangen:

Gebed van een Secretaresse

Geef mij het geheugen van een olifant,
En laat dit tenminste drie jaren kunnen omvatten!
Laat mij als door een wonder
Meerdere dingen tegelijk kunnen doen,
Zoals 4 telefoons beantwoorden
Op hetzelfde ogenblik dat ik een brief tik
Die vandaag weg moet
Hoewel ik weet dat hij toch pas morgen getekend wordt!
Laat mij mijn geduld niet verliezen
Als ik uren heb lopen zoeken naar stukken
Die uiteindelijk gevonden worden
Door mijn baas….
Op zijn bureau…..
Thuis!
Geef mij, met mijn eenvoudige opleiding
De kennis van een hoogleraar
Zodat ik precies en direct weet hoe alles werkt,
Wanneer ik de computer van mijn baas moet repareren
Omdat hij er niet mee kan omgaan.
Help mij te weten,
Zonder dat het mij verteld wordt,
Waar mijn baas is,
Wat hij daar doet,
En hoe laat zij terug zal zijn!
En als ik aan het eind van het jaar
Opdracht krijg om papieren te vernietigen,
Geef mij dan een vooruitziende blik
Om te weten welke ik tóch moet bewaren
Omdat er over enkele dagen naar gevraagd zal worden!

Ik wens je een hele fijne dag!
En als je ook secretaresse bent, veel plezier en laat even weten of je cadeautjes hebt gehad🙂

One thought on “19 april: Secretaressedag!!

Geef een reactie

