Day 2: Orange (30day nail challenge)

Eindelijk ga ik beginnen aan dag 2 van de 30day nail challenge.

Orange nails.

De gemiddelde vrouw die van nagellak houdt had de afgelopen week oranje nagels. Dit vanwege het Uefa Euro2012. Hier ga ik niet teveel op in want we weten allemaal hoe dit is geëindigd. zo las ik op een nieuws site al het nieuwe woord: EK-Fiasco.. ZUCHT..😛

Maargoed, “Day 2, orange nails” dus. Ik wilde hier wel wat leuks van maken ipv een vlaggetje of alleen oranje nagels dus ik ben hard aan het werk gegaan op dinsdagavond om er wat moois van te maken.  Hieronder zie je het resultaat:

Na mijn standaard ritueel (nagelriemen verzorgen, nagels vijlen, basecoat erop) ben ik begonnen met 2 lagen licht oranje lak. Dit is de lak 01 Hi, society. Deze lak komt uit de LE Cruise Couture van Catrice. Er zit een micro shimmer in deze wat ik persoonlijk erg mooi vind. De twee lagen heb ik goed laten uitharden. Vervolgens heb ik met een dottingtool rode, witte en blauwe stipjes gemaakt op mijn wijsvinger en duim. Dit vind ik een leuker effect dan gewoon een vlaggetje.

Ik wilde het eigenlijk zo laten maar vond mijn pink, middel- en wijsvinger zo kaal dat ik besloot daar oranje streepjes op te maken. Hiervoor heb ik OPI Atomic Orange gebruikt. Nu heb ik absoluut geen vaste hand dus doe ik dit soort dingen altijd met tape (ook wel tapemanicure genoemd). Ik gebruik hiervoor Scotch Tape. Knip twee stukjes plakband af en druk deze eerst een aantal keren tegen je hand zodat de tape wat minder plakt. Tape aan twee kanten je nagels af zodat er een streepje ontstaat, lak het (tape loze) streepje met de donker oranje nagellak. Meteen nadat je het gelakt hebt haal je de tape voorzichtig van je nagel af. Nogmaals, laat je onderliggende lak echt goed uitharden, anders trek je het met de tape mee als je de tape van je nagel haalt.

Nadat alles goed uitgehard is het ik mijn manicure afgelakt met een topcoat (Essence studio nails, ultra gloss nail shine). Hierdoor is alles weer glad en heb je geen hobbeltjes en bobbeltjes meer.

Ik hoop dat jullie mijn Oranje manicure geslaagd vinden🙂

Liefs Nathalie

2 thoughts on “Day 2: Orange (30day nail challenge)

  1. Deze nail-art vindt ik zo leuk! Stipjes krijgen ook steeds meer mijn aandacht & de dotting tool’s komen ook steeds vaker mijn lade uit. Helemaal leuk! Je hebt de nagels ook heel mooi afgewerkt, zeg! Liefs,

Geef een reactie

