Slecht slapen…


Slecht slapen,

Iedereen heeft er wel eens last van. Soms wordt je wakker en denk je: NEEEEE laat het nog geen ochtend zijn.. Maar helaas, de wekker is afgegaan en je moet toch echt opstaan. Ik heb hier eigenlijk dagelijks last van. Niet omdat ik gewoon geen ochtendpersoon ben maar omdat ik al maanden vreselijk slecht slaap. Nee ik wil echt niet klagen maar ben het wel verschrikkelijk zat!

 

 

Inmiddels heb ik bijna alles geprobeerd.

  • Geen tv meer kijken vlak voor het slapen gaan
  • Slaapthee
  • Dagboek (stress van mij afschrijven)
  • Droomdagboek
  • Vroeger naar bed
  • Later naar bed
  • Keihard roepen naar klaasvaak (zelf op twitter vroeg ik of iemand hem had gezien)

en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Maar helaas heeft niets effect. Ik weet dat mijn slechte nachten voornamelijk komen door mijn PTSS. Als ik slaap heb ik veel last van herbeleving en nachtmerries, dan heb ik het niet over een monster die je achterna zit maar over nachtmerries die het daglicht niet kunnen verdragen. Overdag lach ik er om en vraag ik mij af hoe ik er allemaal bij kom (ik weet hoe ik er aan kom, maar toch?!?!). Maar ’s nachts is het echt niet leuk, regelmatig wordt ik overstuur wakker en dan niet weet ik niet of ik nog in mijn droom zit of niet.. Zo eng realistisch zijn mijn dromen. Alleen naast mijn liefje slaap ik redelijk tot goed. Hij is namelijk zo lief mij wakker te maken als ik weer aan het dromen ben.

Inmiddels slik ik een aantal maanden medicijnen om wat beter/rustiger te kunnen slapen. Deze helpen goed maar zodra er een stress factor in mijn leven is komt alles weer terug. Zoals nu dus.. Ik zou een moord doen voor 1 hele goede lange nacht maar ik ben bang dat dat er voorlopig niet in zit.

Hoe slaap jij? Heb je veel slaap/rust nodig ’s nachts?? en heb je nog goede tips voor mij??

Fijne dag!
Liefs Nathalie

10 thoughts on “Slecht slapen…

  1. nou schat zoals je weet ben ik een nachtbraker en ben tig keer wakker op een nacht dus veel tips kan ik je niet geven, je zou melatonine kunnen proberen is een plantaardig middeltje te koop bij kruidvat😉 ik doe het wel met me zwaardere pillen en zelfs daar door heen word ik nog wakker😦

    • Hi mop, kut hè😦 Ik gebruik dagelijks medicijnen om wat rustiger te worden/beter te slapen. Als ik ECHT niet kan slapen kan ik nog een slaappil innemen. Vind dit wel heel veel van het goede. Ik ga melatonine eens proberen🙂 dankje!

      • ja schat en slaappillen zijn verrot i know je word daar suf van althans ik wel😦 en die melatonine weer niet, heb het ook een tijdje gebruikt en beviel toen wel;) mag het nu alleen niet meer hebben maar goed hoop dat je straks beter gaat slapen lieffie❤

  2. Heb je al eens melatonine (of hoe je dat ook schrijft) geprobeerd? Of zijn dit de slaap medicijnen die je bedoelt? Ik en hier zelf vanaf gekomen door als ik in slaap willen vallen aan een leuker verhaal te denken dan waar mijn nara dromen over gingen…

    • Melatonine heb ik nog niet geprobeerd, daar ga ik toch eens naar kijken🙂. Thanks voor je reactie! Ik heb hier veel aan! x

  3. Tijdens mijn depressie heb ik ook nachten wakker gelegen.. Wat mij op een gegeven moment (en nog steeds) hielp, was mezelf echt toespreken: ik ga nu nergens meer aan denken en gewoon lekker slapen.. Begon ik dan weer te malen, dan sprak ik mezel weet toe: ik zou niet geen piekeren, maar sla

    • Uh k was nog niet llaar…
      Dit doe ik nog af en toe als ik niet kan slapen.., in t begin hielp het voor geen meter maar uiteindelijk na veel toespreken ging t steeds beter!!
      Inslapen is nogsteeds een ramp maar ik slaap temminste wel weer door!!
      Succes meid!!

Geef een reactie

