Recept: Pasta met pesto en gerookte kip

Een tijdje terug kwam mijn moeder bij mij eten en wist ik niet wat ik moest koken. Ik ben op de Albert Heijn recepten site terug en daar vond ik een heerlijk gerecht.

Pasta met pesto, gerookte kip, tuinerwten en rucola.
4 personen
 
bron: ah.nl/recepten

Sindsdien eten we dit eigenlijk altijd als mijn moeder op visite komt! HEERLIJK! Hieronder het simpele recept.

Wat heb je nodig:

300 gram fusilli pasta (zak 500gr)

1 zak pesto mild pastasaus (150 g)

1 duopak gerookte kipreepjes (200 g)

1 pak tuinerwten extra fijn (450 g, diepvries)

1 zak rucola (sla, 75 g)

1 ui, gesnipperd

2 el olijfolie

De bereiding:
1. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Voeg de laatste 4 min. de tuinerwten toe.
2. Verhit ondertussen de olie in een wok en fruit de ui 3 min. Voeg de kipreepjes toe en roerbak 2 min.
3. Voeg de pesto pastasaus toe en warm 4-5 min. door.
4. Giet de tuinerwten en de pasta af en voeg toe aan de saus. Warm even door.
5. Schep de rucola door de pasta en serveer direct. 

EETSMAKELIJK!!!

Heb je ooit zo een makkelijk recept gezien?? Ik heb 3 tipjes:
1. Vervang de fusilli pasta door bijvoorbeeld grand’Italia penne rigate intergrali. Dit is volkoren pasta. Hier zitten meer vezels in en dus gezonder. De maaltijd wordt hierdoor wel wat zwaarder.
2. Schep de rucola er niet meteen door maar serveer deze aan tafel. Als je namelijk nog wat pasta over hebt en de rucola zit daar al doorheen dan is het de dag erna echt niet meer te eten omdat de rucola dan helemaal slap is geworden.
3. Een beetje Parmezaanse kaas erover is heerlijk.

Laat me even weten als je dit recept al eens hebt gemaakt of gaat maken na aanleiding van dit berichtje🙂.

Eet je zelf vaak pasta? Wat voor pasta is jouw favoriet?

Fijne dag!
Liefs Nathalie

4 thoughts on “Recept: Pasta met pesto en gerookte kip

  1. ik maak dit regelmatig mop😀 alleen dan niet met de kip maar het is heerlijk!!!! als het aan mij ligt eet ik elke dag pasta maarja dan groeit me gezin dicht en dat is niet de bedoeling, de fusili pasta is hier favoriet en ja de lasagne he nom nom nom en ik probeer elke keer weer wat nieuws met de pastasaus😀

Geef een reactie

